Felanmälan

Vi har ett avtal med Jonssons fastighetsjour i Södertälje.

Läs mer på http://www.fastighetsjouren.com/felanmalan.html

Vid fel kan hyresrättshavaren eller bostadsrättshavaren kontakta föreningens jourhjälp för att få hjälp.
Observera att räkningen kan komma att skickas till bostadsrättshavaren eller hyresrättshavaren. Det är därför viktigt att styrelsen informeras om vad ni behöver hjälp med.

Icke akuta fel

Maila till styrelsen alternativ lägg brev i brevlådan på Stenkullevägen 42. Ärendet kommer sedan tas upp vid nästa styrelsemöte.

Bostadsrättshavaren ansvarar för allt invändigt i lägenheten

Vid fel på nedan kan bostadsrättshavaren kontakta föreningen för att få hjälp. Observera dock att räkningen kommer att skickas till bostadsrättshavaren:
Entrédörr. Tapeter, måleri, kakel och snickerier. Golv. Innedörrar. Kök. Badrum. Vattenledningar från vattenmätaren. Kranar. El, säkringar, elledningar. Fönster. Avlopp i köket inklusive vattenlås. Avlopp i WC. Avlopp i badrum inkusive brunnen och alla vattenlås.

Föreningens ansvar

Vattenstammar utifrån lägenheten och fram t.o.m vattenmätaren. Takläckage. Avlopp i badrum från brunnen och ut från lägenheten.

Undantag: Saker som kastas i toaletten och som inte hör hemma där. Till exempel bomullstopps, bindor, trosskydd, tamponger, kondomer, mediciner, kattsand och fiskar.

 
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)